Strategie
Voor het verbinden van de visie van een organisatie, is een strategie nodig. In onze aanpak voeren we een omgevingsanalyse uit, ontwikkelen we vervolgens een strategie en coördineren we consultatie- en participatietrajecten.
Omgevingsanalyse
Om alle belangen in beeld te krijgen, begint de beantwoording van elk organisatievraagstuk met een gedegen analyse. Met een snelle QuickScan of een uitgebreid onderzoek brengen we belangengroepen in kaart en maken we belangen inzichtelijk. De uitkomsten gebruiken we voor het uitwerken van scenario’s en/of een plan van aanpak richting.
Intern tonen we aan hoe de ambities van de organisatie aansluiten bij de (gewenste) cultuur, het (gewenste) gedrag en de (gewenste houding). Daarnaast worden extern de uitkomsten gebruikt om het imago van de organisatie te bevorderen.

Interactiestrategie
We ontwikkelen een strategie, die aansluit bij de visie en koers van de organisatie én het karakter of de belangen van de doelgroepen. We begeleiden in de aanpak voor doeltreffende interactie. Nieuwe inzichten tonen hoe om te gaan met diverse belanghebbenden. De visie en boodschap die we formuleren, kan intern en extern gedeeld worden.
We richten ons op het creëren van draagvlak voor beleid en besluiten. Intern is de besluitvorming en het beleidsproces bekend bij bestuurders, beleidsmakers en medewerkers. Extern draagt het binnen de doelgroepen bij aan begrip en vertrouwen.

Consultatie- en participatietrajecten
Om de volledige basis te leggen voor succesvolle en effectieve beleids- en besluitvorming, halen we informatie op bij verschillende kennisbronnen en belanghebbenden. We laten ze constructief deelnemen en meedenken aan een goed georganiseerde dialoog. Door co-creatie en participatiesessies maken we gebruik van het collectief denkvermogen en toetsen we het draagvlak.
