Communicatiestrategie
Regio Deal Zuid- en Oost-Drenthe is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Aa en Hunze, Borger-Odoorn, Coevorden, Emmen, Hoogeveen en het Overijsselse Hardenberg. Een van de opgaven waar zij zich voor inzetten, is het verduurzamen van huizen voor woningeigenaren.
Subsidies voor verduurzaming
Voor de Regio Deal zijn we gestart met een uitgebreide marktverkenning. Op basis daarvan is een communicatiestrategie ontwikkeld, die vervolgens tot uitvoering is gebracht. Daarnaast heeft Puur Publiek deelgenomen aan een breed samengesteld Ontwikkelteam, waarbij ook de provincie Drenthe betrokken is.
Het verduurzamen van woningen met de hulp van de Regio Deal is op verschillende manieren mogelijk. In de uitvoering wordt enerzijds gewerkt met de inzet van energiecoaches, EPA-adviseurs en gemeentelijke beleidsmedewerkers. Anderzijds gebeurt dat in de vorm van rondrijdende klusbussen. De ambitie is om tot 2025 maar liefst 1800 huishoudens van een subsidie te voorzien. Met dit geld worden energiebesparende en duurzame maatregelen voor de eigen woning getroffen.
Volkshuisvestingsfonds
Voor het Volkshuisvestingsfonds heeft Puur Publiek ook een communicatiestrategie ontwikkeld en tot uitvoering laten brengen. Hierbij gaat het om een ruime subsidieregeling, waarvan woningeigenaren uit de gemeenten Borger-Odoorn, Coevorden, Emmen en Aa en Hunze gebruik kunnen maken. De regeling is opengesteld door het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN).
Wil jij ook doelgericht plan van aanpak om, ondanks tegengestelde belangen, de verschillende doelgroepen te bereiken? Lees hier over de mogelijkheden voor het ontwikkelen van een afgewogen strategie.